Дайджест «Консультації Першої інноваційної онлайн юридичної клініки КПІ ім. Ігоря Сікорського» №7

Як зареєструвати ФОП?

Відповідно до ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» для державної реєстрації можна подати документи у паперовій або електронній формі. В електронній формі найпростіше подати заяву через кабінет громадянина на Порталі Дія. Розгляд документів, поданих для державної реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, крім вихідних та святкових днів. Одночасно можна подати заяву на застосування спрощеної системи оподаткування та реєстрацію платником податку на додану вартість. Якщо ж Ви маєте намір подавати заяву в паперовому форматі, то таку заяву можна завантажити на сайті Мінюсту, її заповнюють друкованими літерами та подають до відповідного Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП). Послуга безкоштовна (і в ЦНАПі і в Дії).

Скільки грошей отриманих благодійним фондом ми можемо витратити на свої розходи?

Відповідно до ч. 3 ст. 16 ЗУ «Про благодійну діяльність та благодійні організації» Розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 відсотків доходу цієї організації у поточному році.

Що означає при здійсненні діяльності на спрощеній системі оподаткування (перша група) «побутові послуги»? Це які?

Відповідно до ст. 291.7. Податкового кодексу України під побутовими послугами населенню, які надаються першою та другою групами платників єдиного податку, розуміють:
1) виготовлення взуття за індивідуальним замовленням;
2) послуги з ремонту взуття;
3) виготовлення швейних виробів за індивідуальним замовленням;
4) виготовлення виробів із шкіри за індивідуальним замовленням;
5) виготовлення виробів з хутра за індивідуальним замовленням;
6) виготовлення спіднього одягу за індивідуальним замовленням;
7) виготовлення текстильних виробів та текстильної галантереї за індивідуальним замовленням;
8) виготовлення головних уборів за індивідуальним замовленням;
9) додаткові послуги до виготовлення виробів за індивідуальним замовленням;
10) послуги з ремонту одягу та побутових текстильних виробів;
11) виготовлення та в’язання трикотажних виробів за індивідуальним замовленням;
12) послуги з ремонту трикотажних виробів;
13) виготовлення килимів та килимових виробів за індивідуальним замовленням;
14) послуги з ремонту та реставрації килимів та килимових виробів;
15) виготовлення шкіряних галантерейних та дорожніх виробів за індивідуальним замовленням;
16) послуги з ремонту шкіряних галантерейних та дорожніх виробів;
17) виготовлення меблів за індивідуальним замовленням;
18) послуги з ремонту, реставрації та поновлення меблів;
19) виготовлення теслярських та столярних виробів за індивідуальним замовленням;
20) технічне обслуговування та ремонт автомобілів, мотоциклів, моторолерів і мопедів за індивідуальним замовленням;
21) послуги з ремонту радіотелевізійної та іншої аудіо- і відеоапаратури;
22) послуги з ремонту електропобутової техніки та інших побутових приладів;
23) послуги з ремонту годинників;
24) послуги з ремонту велосипедів;
25) послуги з технічного обслуговування і ремонту музичних інструментів;
26) виготовлення металовиробів за індивідуальним замовленням;
27) послуги з ремонту інших предметів особистого користування, домашнього вжитку та металовиробів;
28) виготовлення ювелірних виробів за індивідуальним замовленням;
29) послуги з ремонту ювелірних виробів;
30) прокат речей особистого користування та побутових товарів;
31) послуги з виконання фоторобіт;
32) послуги з оброблення плівок;
33) послуги з прання, оброблення білизни та інших текстильних виробів;
34) послуги з чищення та фарбування текстильних, трикотажних і хутрових виробів;
35) вичинка хутрових шкур за індивідуальним замовленням;
36) послуги перукарень;
37) ритуальні послуги;
38) послуги, пов’язані з сільським та лісовим господарством;
39) послуги домашньої прислуги;
40) послуги, пов’язані з очищенням та прибиранням приміщень за індивідуальним замовленням.

Чи можу я, як ФОП, перебуваючи на першій групі оподаткування наймати працівників?

Відповідно до ст. 291.4. Податкового кодексу України Ви не можете використовувати працю найманих осіб. Для цього вам необхідно перейти хоча б на 2гу групу оподаткування, тоді Ви зможете найняти до 10 співробітників.

Чи можу я, як ФОП, перебуваючи на першій групі оподаткування надавати послуги з оренди скважини товариству з обмеженою відповідальністю?

Перебуваючи на першій групі – фізичні особи – підприємці, можуть здійснювати виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадити господарську діяльність з надання побутових послуг населенню. Товариство з обмеженою відповідальністю – це юридична особа. Якщо Ви будете надавати йому послуги Ви порушите умови перебування на єдиному податку першої групи і можете втратити такий статус.

01.09.2020 року помер мій чоловік і не залишив заповіту. Я проживала з ним на одній житловій площі останні пів року і відмови від спадщини не надавала, а отже планую прийняти спадок за законом. В  який спосіб  мені діяти, куди звернутись щоб  зареєструвати своє право на спадщину та на нерухоме майно що до неї входить. Заздалегідь вдячна за відповідь.

На ваше звернення з приводу надання консультації щодо порядку отримання у спадщину будинку та присадибної ділянки від вашого померлого чоловіка  повідомляємо.

Після аналізу наданої Вами інформації було встановлено, що порушене Вами  питання регулюється Цивільним кодексом України та Законом України «Про реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Отже, виходячи з викладеного (юридичні висновки), роз’яснюємо порядок Ваших дій покроково.

Крок 1. Отримання свідоцтва про право на спадщину.
Однією з підстав для реєстрації права власності на нерухоме майно  відповідно до статті 27 Закону України «Про реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» підставою для реєстрації свідоцтво про право на спадщину видане нотаріусом, а отже вам потрібно отримати це свідоцтво. Для цього вам потрібно вам потрібно звернутися до державного чи приватного нотаріуса за видачею вам свідоцтва про право на спадщину. З собою вам потрібно мати такий перелік документів:
1. Свідоцтво про смерть вашого чоловіка.
2. Ваш паспорт.+копія
3. Ваш ідентифікаційний код.+копія
4. Довідку про реєстрацію вашого чоловіка+копія
5. Ваша довідка про реєстрацію+ копія
6. Свідоцтво про шлюб+копія
7. Правовстановлювальні документи на будинок і земельну ділянку до неї (Наприклад, свідоцтво про право власності, договір дарування та інше);
Нотаріальні дії є платними за вчинення нотаріальних дій державним нотаріусом буде стягнено мито, а приватним платня встановлена в договорі з ним.

Крок 2. Реєстрація права на нерухоме майно.
З метою державної реєстрації прав власності на будинок та присадибну ділянку  необхідно звернутися до суб’єкта державної реєстрації прав  або нотаріуса з відповідною заявою, оригіналами документів, необхідних для відповідної реєстрації, та документом, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав у розмірах встановлених статтею 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

Крок 3. Отримання документів.
Після реєстрації права власності на земельну ділянку, ви отримаєте на руки Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію права власності на будинок та присадибну ділянку у місцевому ЦНАПі або у нотаріуса Витягу про реєстрацію права власності на земельну ділянку з реєстру прав на нерухоме майно у паперовому вигляді. Також можна отримати такий витяг самостійно в електронному вигляді за допомогою електронного ключа в формі інформаційної довідки через Кабінет електронних сервісів Мінюсту.

До юридичної клініки звернулася фізична особа, яка зазначила, що близько двох років навчалась у ЗВО за кошти держбюджету після чого була відрахована із закладу. Протягом року після цього особа працювала і ніде не навчалася. але тепер хоче продовжити навчання, вступивши на цей самий рівень освіти за іншою спеціальністю. Чи може така особа знову претендувати на бюджетне місце?

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про вищу освіти» кожен має право на вищу освіту. Громадяни України мають право безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних закладах вищої освіти на конкурсній основі, якщо певний ступінь вищої освіти громадянин здобуває вперше за рахунок коштів державного або місцевого бюджету, а також в інших випадках, передбачених законодавством. Разом з цим, громадяни України, які не завершили навчання за кошти державного або місцевого бюджету за певним ступенем освіти, мають право повторно безоплатно здобувати вищу освіту в державних і комунальних закладах вищої освіти за тим самим ступенем освіти, за умови відшкодування до державного або місцевого бюджету коштів, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Правила здійснення такого відшкодування встановлено Порядком відшкодування коштів державного або місцевого бюджету, витрачених на оплату послуг з підготовки фахівців, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2015 року № 658. Пункт 3 зазначеного Порядку визначає, що у разі наявності за результатами вступних випробувань відповідно до законодавства підстав для зарахування особи для повторного здобуття вищої освіти за певним ступенем за державним або регіональним замовленням керівник відповідного вищого навчального закладу видає наказ про її зарахування до числа здобувачів вищої освіти та встановлює строк відшкодування такою особою коштів не пізніше 10 робочих днів з дня початку відповідного навчального року.

До юридичної клініки звернулася фізична особа, яка повідомила, що є громадянином іншої країни і має посвідку на тимчасове проживання. Зазначену особу цікавить, чи має вона права навчатися в ЗВО в Україні та отримати вищу освіту?

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про вищу освіти» кожен має право на вищу освіту. Відповідно до ч. 2 цієї ж статті іноземці та особи без громадянства, у тому числі закордонні українці, які постійно проживають в Україні, особи, яких визнано біженцями, та особи, які потребують додаткового захисту, мають право на здобуття вищої освіти нарівні з громадянами України, у тому числі за рахунок коштів державного або місцевого бюджету. Усі особи, які здобувають вищу освіту у закладах вищої освіти, мають рівні права та обов’язки.

Отже, іноземець має право здобути вищу освіту в Україні.

До юридичної клініки звернулася студентка 3 курсу, яка зазначила, що за станом здоров’я вона є тимчасово непрацездатною, хворіє вже протягом двох місяців, має відповідні оригінали підтверджуючих медичних довідок і потребує лікування ще протягом місяця. Зазначена обставина унеможливлює виконання нею освітньої програми, своєчасну здачу робіт, складання заліків та іспитів тощо. Студентка хотіла би зробити тимчасову перерву в навчанні. Чи має вона право на таку перерву?

Відповідно до ст. 62 Закону України «Про вищу освіту» особи, які навчаються у закладах вищої освіти мають право на академічну відпустку або перерву в навчанні із збереженням окремих прав здобувача вищої освіти, а також на поновлення навчання у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Крім цього, відповідно до ст. 46 зазначеного Закону України здобувач вищої освіти має право на перерву у навчанні у зв’язку з обставинами, які унеможливлюють виконання освітньої (наукової) програми (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу у разі втрати права на відстрочку від неї, сімейними обставинами тощо). Таким особам надається академічна відпустка в установленому порядку.

Отже, студентка може звернутися до ЗВО із заявою про надання академічної відпустки.

До юридичної клініки звернулася фізична особа, яка зазначила, що в минулому році її було відраховано з ЗВО на третьому курсі за власним бажанням. Проте зараз вона змінила свою думку та хоче продовжити навчання та отримати вищу освіту. Чи повинна така особа заново вступати до ЗВО?

Відповідно до ст. 46 Закону України «Про вищу освіту» особа, відрахована з закладу вищої освіти до завершення навчання за відповідною освітньою програмою, має право на поновлення на навчання в межах ліцензованого обсягу закладу вищої освіти. Поновлення на навчання осіб, відрахованих з закладів вищої освіти або яким надано академічну відпустку, а також переведення здобувачів вищої освіти здійснюються, як правило, під час канікул.

Отже, така особа має право на поновлення на навчання в межах ліцензованого обсягу закладу вищої освіти і не повинна заново вступати до ЗВО.

Формулювання запитань збережено в оригіналі.
Консультації носять ознайомчий характер.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.

Back
ФСП School ⚡️ Зимова школа демократії ФСП
Вступ на бакалаврат
Вступ до магістратури
Чат для вступників
Канал «Абітурієнт ФСП КПІ»
День відкритих дверей
Контакти відбіркової комісії
Розклад занять
Email